Energy Report

Resursele Inseamna Putere

Tue04162024

Last updateSun, 31 Mar 2024 10am

Romana English
Back Home Stiri pline de energie Stirile Pline de Energie Contabilitate si Fiscalitate Guvernul vrea să finanțeze extinderea metroului cu peste 188 milioane lei, bani obținuți din vânzarea de certificate de emisii de gaze cu efect de seră

Guvernul vrea să finanțeze extinderea metroului cu peste 188 milioane lei, bani obținuți din vânzarea de certificate de emisii de gaze cu efect de seră

Metrou Otopeni

Guvernul vrea să finanțeze anul acesta construirea tronsoanelor de metrou Nicolae Grigorescu II – Anghel Saligny și Gara de Nord II – Basarab – Laminorului – Lac Străulești, precum și proiectul realizării legăturii rețelei de metrou cu aeroportul Henri Coandă, cu o sumă totală de 188,52 milioane lei, bani proveniți din vânzarea de către statul român, pe platforma comună de licitație a UE, a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră alocate României potrivit protocolului de la Kyoto și legislației europene în vigoare.

Banii vor fi alocați de către Guvern Ministerului Transporturilor, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență. Lucrările la tronsoanele de metrou Nicolae Grigorescu II – Anghel Saligny și Gara de Nord II – Basarab – Laminorului – Lac Străulești vor beneficia de o finanțare de 150 milioane lei, iar proiectul de construire a legăturii rețelei de metrou cu aeroportul Henri Coandă – de o finanțare de 38,525 milioane lei, se arată în documentul citat.

În nota de fundamentare a proiectului de act normativ se arată că lucrările la tronsoanele de metrou Nicolae Grigorescu II – Anghel Saligny și Gara de Nord II – Basarab – Laminorului – Lac Străulești nu au primit finanțare pe 2015, iar lucrările de construcție au fost oprite.

"În schimb, activitatea de epuizare a apelor subterane la un nivel inferior cotei de fundare a construcției reprezintă un proces continuu care, în mod imperios, se impune a fi menținut în funcțiune până la finalizarea lucrărilor. Constructorul poate înceta oricând realizarea epuismentelor și poate cere în instanță daune interese pentru mobilizarea utilajelor și a forței de muncă, în condițiile nerespectării clauzelor contractuale de către Metrorex SA. Ieșirea din dispozitiv a constructorului ar genera costuri de conservare a construcției estimate la circa 11,8 milioane lei, la care se vor adăuga costurile de reintrare în dispozitiv pentru reluarea lucrărilor", afirmă Guvernul.

În privința proiectului de construire a legăturii rețelei de metrou cu aeroportul Henri Coandă, în nota de fundamentare se arată că întârzierea demarării lucrărilor va duce la depășirea termenului de punere în funcțiune a acestui obiectiv, care este anul 2020, termen impus de UEFA drept condiție pentru ca Bucureștiul să găzduiască, în anul respectiv, meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal.

Acordarea de finanțări pentru extinderea metroului din sumele rezultate din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră se va face printr-o derogare de la legislația în vigoare, respectiv de la prevederile OUG nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene.

În ultimii ani, mai multe finanțări pentru investiții publice din bani obținuți din comercializarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră de către statul român au fost aprobate de Guvern, prin derogare de prevederile legale menționate mai sus.

Printre acestea se numără: 104 milioane lei în 2013 pentru proiectul Magistralei V Metrou Etapa I Drumul Taberei-Universitate , 76 milioane lei tot în 2013 pentru achiziționarea de microbuze școlare de către primării sau 44,63 milioane lei în 2014 pentru realizarea de către Ministerul Mediului a proiectului «Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a municipiului Bucureşti».

Tag Cloud