Energy Report

Resursele Inseamna Putere

Fri03292024

Last updateThu, 14 Mar 2024 9am

Romana English
Back Home Petrol si Gaze Stiri Petrol si Gaze Transport si Stocare Conpet vrea să se extindă în străinătate și angajează avocați pentru consultanță. Variante: terminalul Giurgiulești și conducta Pitești-Pancevo

Conpet vrea să se extindă în străinătate și angajează avocați pentru consultanță. Variante: terminalul Giurgiulești și conducta Pitești-Pancevo

Conpet Gazprom Pancevo

Compania de stat Conpet SA, concesionara sistemului național de transport prin conducte al țițeiului și produselor petroliere, vrea să se extindă în străinătate și a decis să angajeze avocați pentru a-i oferi consultanță în această privință.

Astfel, acționarii Conpet au decis, în AGA din 24 martie, aprobarea angajării de către societate a unui avocat sau a unei case de avocatură cu experiență în domeniul dreptului internațional privat care să acorde consultanță juridică în legătură cu demersurile ce urmează a fi efectuate în vederea extinderii activității societății pe plan extern, mandatarea membrilor CA în vederea stabilirii limitei maxime a onorariului care urmează să fie plătit avocaților, precum și împuternicirea conducerii executive a companiei în vederea negocierii și încheierii contractului de consultanță juridică.

"Angajarea unui avocat/case de avocatură se va face în urma unei proceduri de selecție transparente și competitive, cu respectarea cerinței de expertiză dovedită în drept internațional, iar limita maximă stabilită de Consiliul de Administrație pentru valoarea onorariului este obligatorie pentru negocierea și încheierea contractului de consultanță juridică", se arată în hotărârea AGA Conpet din 24 martie.

În referatul care fundamentează acest punct de pe ordinea de zi a AGA, semnat de conducerea executivă a Conpet, se precizează că unul dintre dezideratele planului de administrare a societății pentru perioada 2014 – 2017 este "dezvoltarea de noi activități, conexe celei de bază, atât pe plan intern, cât și internațional".

Giurgiulești și Pitești-Pancevo

Potrivit ZF, Conpet ar fi interesată de achiziționarea de active în Republica Moldova, fiind vorba despre terminalul petrolier din portul Giurgiuleşti, de pe Du¬năre, prin care se rulează anual peste 120.000 de tone de carburanți. Publicația citată scrie că cei de la Conpet negociază preluarea terminalului cu operatorul Portului Liber Giurgiu¬leşti, Danube Logistics SRL, subsidiară a companiei olandeze Danube Logistics Holding BV.

De asemenea, în septembrie 2014, ministrul delegat al Energiei de atunci, Răzvan Nicolescu, declara că autoritățile de la București și Belgrad au convenit ca operatorii sistemelor naționale de transport țiței din cele două țări, Conpet și Transnafta, să finalizeze în termen de 3 luni o analiză economică în privința viabilității construirii conductei petroliere Pitești-Pancevo, care să transporte țiței importat adus pe mare și depozitat în portul Constanța până la rafinăria sârbă Pancevo a companiei sârbe NIS, controlată de Gazprom Neft, divizia petrolieră a gigantului rus de stat Gazprom.

În august 2014, acționarii operatorului de depozitare țiței Oil Terminal, controlat de statul român, au decis aprobarea declanșării procedurilor legale de lichidare a companiei de proiect Pan European Oil Pipeline Project Development Company (PEOP - PDC), înregistrată în 2008 la Londra pentru proiectul de construcție a conductei de transport țiței Constanța-Trieste, și recuperarea participațiilor deținute de Oil Terminal la această companie.

Rămășițele Constanța-Trieste

"(...) cred că este momentul să constatăm că Proiectul Constanţa-Trieste nu mai are nicio şansă de reuşită, deşi este o idee interesantă. În consecinţă, trebuie să lichidăm compania de proiect, cu sediul la Londra, care generează costuri financiare anuale, atât pentru Conpet, cât şi pentru Oil Terminal. Drept urmare, vom începe demersurile legale necesare pentru lichidarea rapidă a acestei companii", declara, în mai 2014, într-un comunicat, ministrul delegat pentru Energie, Răzvan Nicolescu.

Acționarii companiei de proiect Pan-European Oil Pipeline Project Development Company sunt societățile românești Conpet și Oil Terminal, precum și compania sârbă de transport al petrolului Transnafta. Până la începutul lui 2010, din acționariat făcea parte și transportatorul croat de țiței JANAF.

În aprilie 2014, un oficial al Departamentului pentru Energie declara că Departamentul analizează participarea companiei sârbe NIS Gazprom Neft, deţinută de grupul rus Gazprom, la construcţia variantei prescurtate a proiectului de conductă, pe ruta Piteşti-Pancevo, care ar urma să interconecteze reţelele pentru transportul țițeiului din România şi Serbia. Potrivit sursei citate, în februarie anul trecut, rușii au transmis că vor decide dacă vor participa sau nu la respectivul proiect după elaborarea unui studiu de fezabilitate.

Profit în creștere cu 61%

Conpet a încheiat anul trecut cu un profit net de 50,48 milioane lei, în creștere cu 61% față de 2013, iar cifra de a afaceri a companiei s-a majorat cu 7,5%, la 375,04 milioane lei.

Conpet a dobândit calitatea de concesionară a sistemului național de transport al țițeiului în 2002, prin încheierea unui acord petrolier de concesiune cu Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.793/2002. Conpet administrează o reţea de conducte cu o lungime de circa 3.800 de kilometri, care străbate 23 de judeţe.

Conpet este listată la Bursa de Valori București (BVB) și are ca acționar principal statul român, prin Ministerul Energiei (58,71%). În noiembrie anul trecut, Fondul Proprietatea a vândut 23,6% din acțiunile Conpet, printr-un plasament privat accelerat de acțiuni la care au putut participa doar investitorii calificați și în urma căruia FP a obținut suma de 99,8 milioane lei.

Tag Cloud